donderdag 8 maart 2012

Tweede ronde

doperwten rechtsboven, tuinbonen
rechtsonder, lathyrus, links 2 rijen
De tweede ronde of moet ik zeggen: tweede kans? Volgens mij heb ik nog niet in detail de tweede zaaironde van doperwtjes en tuinbonen getoond na het kapotvriezen van mijn tuinboon- en erwtplantjes. 

In het vensterbankkasje op de compostbakken zitten 26 closetrolletjes: acht met doperwten, acht met tuinbonen, tien met lathyrus. Het zijn de laatste tien lathyruszaden uit het pakje. 

doperwtjes, 8 wc rolletjes
Dit alles zaaide ik op 17 februari en je kunt op deze overzichtsfoto al zien hoe het gaat. 

De doperwtjes gaan als een tierelier. Zodra ze tien centimeter zijn, zal ik ze uitplanten net als de tuinbonen die iets langer nodig lijken te hebben. 

het bollenveld in bak G
De lathyrus gaat langzaam. Slechts een zaailing zie ik en dat is maar goed ook want ik weet nog niet precies waar ik welke bloemen wil hebben. 

Van het bloemzaad dat ik op 3 maart in de koude bak zette, is nog niets gekiemd. Ook daar is het wachten een beetje op.

Ondertussen groeien de tulpen en andere bloembollen gestaag verder. Bak G is nu al een plaatje. Een echt bollenveld. Ik kan er trots op zijn.

Kate
8 maart 2012


Geen opmerkingen:

Een reactie posten