woensdag 23 juli 2014

B is van beautiful

bak B
Snik hete dagen, radiotherapie en het einde ervan, broer die terugkeert en een onbegrijpelijke ramp - redenen genoeg waarom ik niet tot bloggen ben geraakt.

Maar vanmorgen dan toch mezelf een schop onder mijn harembroek gegeven, als niet nu wanneer dan? Bak B trok mijn aandacht - de inhoud ervan dan toch.

Ter herinnering: het is de witte bak links van mijn balkondeur en hij zit tjokvol, o.a. met slakken :-).

Het courgetteplantje Endurance heeft het zwaar te verduren gehad en ik was in het geheel niet zeker dat het het dagelijkse slakkenbal zou overleven.

courgette Endurance in B
Gezaaid op 27 april, gekiemd op de vensterbank, uitgeplant in B op 17 mei en nu bloeit er een heel klein bloemetje. Prachtig zijn courgettebloemen. 

Ook in D bloeit een courgette dat is de Black Beauty - net zo klein maar meerdere bloempjes al. En in C bloeien beide pompoenplanten.

Romaatjes langs regenpijp in B
De tomaten - als ik even doorga met de vruchtplanten - zijn verder. Er hangen aan alle planten vruchten die ook al aan het verkleuren zijn.

In B zijn het de romaatjes - drie trossen inmiddels. In A staat een Maya tomatenplant, ik zei het vast eerder: stuggere bladeren, grotere tomaten.


tigridia rechtsvoor B
De tigridia bloeit sinds enige dagen volop. De bloemen bloeien maar een dag maar de plant 'spuit' bloemstengels zodat er iedere dag bewonderd kan worden.

Aan de achterkant van de bak bloeit leeuwenbek nog steeds. Hier in de kleur roze.

Op de hoek van de bak onder de tomaten staat een calendula die nog moet bloeien. Het zal Sunny Girl zijn maar zeker is het niet.

tagetes linksvoor B
En er staat een tagetes met een piepklein bloemknopje: Petite Harmony.

Boven de bak, waar vroeger dit jaar de nasturtium slingerde komt nu de pronkboon Painted Lady aan vanuit bak E - ook al in bloei maar geen foto :-).

leeuwenbek achterrand B
Geen tijd ook om die nog even te maken, ik ga naar buiten, de b is ook de b van buiten.

Kate
23 juli 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten