zaterdag 22 juni 2013

Allium: knaller van het jaar!

Allium, ik zei het al. Beeldbepalende bol die mij de afgelopen maanden bijzonder geïntrigeerd heeft - nog overigens. Wat een pracht! Dit is de knaller van het jaar. Mijn uitverkorene die tomaatjes, pronkbonen, tuinbonen, aubergines, komkommers en aardappels opvolgt als meest speciale plant van het jaar. 

Lol, dat zijn al meer 'meest speciale' planten dan er landgoedjaren waren en 2013 is nog lang niet voorbij dus wie weet wat ik nog aan dit rijtje kan toevoegen.

Terug naar die bijzondere plant, de allium. Het begon met de aankoop - opnieuw bij het Kruidvat. Leuk! Allium Gladiator zou 80 cm hoog worden volgens de verpakking. Vergeet het maar. Ik mat net bijna 1.20 m van de aarde tot bovenaan de bol. 

Ik had twee bollen, een in G en een in H. Ik heb die in H gevolgd omdat die mooi in de hoek bijna vrij staat te stralen. De foto's spreken verder voor zich. Kijk en geniet:

23 april 2013
7 mei 2013





18 mei 2013

2 juni 2013

6 juni 2013
13 juni 2013










Moet ik het nog hardop zeggen? Volgend jaar wil ik meer alliums op het landgoed :-).

Kate
22 juni 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten