zaterdag 17 april 2010

Aardappelen telen in een zak

Wat moet je met uitgelopen aardappelen? Als je een moestuintje hebt en nergens anders meer over kunt denken en praten? Dan poot je ze in een zak! Logisch toch?

Het is heel simpel: drainage korrels onderin de zak, laagje aarde erop - gewone potgrond want iets anders had ik niet meer - aardappels met uitlopers naar boven erop. Afdekken met een dikker laagje aarde, bewateren, et voilĂ  zo simpel is het dus.

Over een tijdje als het groen ongeveer 15 cm boven de aarde uitkomt, moet ik ophogen, ook wel aanaarden genoemd - aarde toevoegen zodat de plantjes niet aan het zonlicht worden blootgesteld en daarna nog een keer en misschien wel nog een keer. Ik kijk wel hoe het gaat.

De zak past precies tussen mijn rek en kistje nummer 6 dus dat is meegenomen want ik ben veel te ambitieus in mijn groen- en groeizucht. Zoveel is duidelijk. Geen idee hoe dat moet als alles groot is... Help!

Kate
17 april 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten