zondag 15 januari 2012

Bollenveld ontwaakt

bollenveld bak G

Als je goed kijkt, zie je her en der in bak G de bloembollen omhoog komen. Ik tel iedere dag. Vorige week waren het er nog maar drie, vandaag zijn het er al twaalf. Dit is mijn bloembollenveld in wording. Ik ben zo benieuwd...

bloembollen in bak P

Ondertussen lijkt bak P meer en meer op een bollenveldje, veel meer dan bak G. Je zit duidelijk dat er verschillende soorten bollen gepoot zijn. Krokusjes en tulpen, narcissen wellicht. Ik kan het niet terugzoeken maar het belooft veel goeds.

Her en der in de hoeken of langs de randen van de andere bakken heb ik bollen verstopt. Normaliter ben ik erg goed in de administratie van mijn gewassen maar misschien wel om de verrassing groter te maken, heb ik van de bollen weinig tot niets genoteerd. En hoe groot zal die verrassing zijn?

Ik vraag me zo af of het sneeuwklokje waar ik vorig jaar zo van genoten heb er nog is, zich misschien wel vermeerderd heeft... En van de akoniet, afgaand op mijn geheugen en de bakken waar ik ze zou moeten terugvinden, zie ik ook nog niets. Maar iedere dag groeien de bollen. Ik zie ze bijna groeien. Leuk!

Kate
15 december 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten