zaterdag 25 april 2015

Bloemenweelde in de lente

landgoed, 24-04-2015

Het is nog steeds een plaatje, buiten op het landgoed. Een mix van kleuren, niet voorzien of vooraf bedacht en het werkt!

De rode tulp die ik half september kocht op de bloemenmarkt en plantte begin november is Tulipa Triumph Cassini. Hij is niet rood zoals op het plaatje maar meer zalmroze van kleur en met een kelk zo groot is dat je hart er een slag van overslaat.
 
bak A, 24-04-2015

Paars heb ik in twee varianten: een gekocht (ook op de bloemenmarkt, Tulipa Triumph Negrita) en een gekregen (Triumph Purple), de een wat rechter van bloemblad, de ander wat losser maar nagenoeg gelijk in tint.

Er is een verdwaalde rood-oranje tulp op de hoek van bak A. Er zijn, verstopt tussen het loof, witte anemonen en witte narcissen (Narcis Thalia). Deze zijn net zichtbaar in de rechter achterhoek van de bak.


Ranonkel in bak A

In B heb ik de eerste tulpen al weggeknipt en wat overblijft zijn de paarse tulpen die ik kreeg. Aan de rand, net als in het hangbakje, staat een witte ranonkel flink in de kop. Ik herinner me van vorig jaar hoe prachtig hij is wanneer hij bloeit. Ontroerend mooi zelfs.

Afgelopen week plantte ik de tuinboon- en doperwtplantjes uit die ik in de slaapkamer had staan. De eerste stekjes van de hang geranium gingen in het regenpijpbakje en het hangbakje. Voor het uitplanten van de tomaten- en paprikaplanten van mijn a.s. schoonzus is het nog net te fris.

Maar, ik ben goed bezig en het landgoed lijkt mee te werken en dus ga ik vrolijk voort. En, ik blijf mezelf herhalen, wat een zegen dat landgoed aan huis. Wat heerlijk deze tijd van het jaar met dagen zo aangenaam warm en zonnig en een weelde van bloemen die ik later in het jaar nooit zo ervaar als juist nu in de lente.

Kate
25 april 2015


Geen opmerkingen:

Een reactie posten