maandag 13 april 2015

Zo mooi!

landgoed op 13 april 2015
Man, oh man, wat ben ik blij met mijn landgoed :-). Ik denk dat dit, deze maanden de mooiste zijn met al die voorjaarsbollen en de kleuren en de zon die tekens zijn van hoop en leven en voortgang.

Het idee dat ik niets meer wil doen omdat ik toch ga verhuizen, heb ik achter mij gelaten. Dat huis komt echt wel en die tuin ook maar de markt lijkt te boemen en ik denk dat ik hier nog wel even ben.

Gelukkig maar want het landgoed is op zijn mooist. Kijk naar die tulpen: prachtig!

Tulpen in bak A
En dan ertussen andere tulpen en de kleine narcisjes die ik ook voor 1 euro bij Ikea kocht en handgrote gele viooltjes - gekocht om de wintergrauwte te doorbreken. Allium zit in de knop net als ranonkel. Ik ben er zo blij mee.

Vandaag, met de deur wagenwijd open al was het frisjes, prepareerde ik vijftien potjes met Dahlia-knolletjes met paarse puntjes - signaal van leven, van groei. Gewoon in potgrond gezet, geen gedoe, geen gezeur. Ben benieuwd.

knoflook in bak H
De knoflook in bak H staat er goed bij.

Van de vriendin van mijn broer, die een heel zakje tomatenzaad had gezaaid, kreeg ik een pot met twee paprika- en vier tomatenplantjes. Gelukkig maar want wat ik aan vruchtplanten zaaide, wil niet opkomen.

In de slaapkamer - want koel maar toch licht - staan wel twee bakjes met tuinbonen en doperwten. Gewoon voor 'de leuk'. Buiten had ik ergens in februari al een paar tuinbonen in de grond gestopt en die komen ook op.

narcissen in bak D
En zo geniet ik en ben ik bezig en alles is goed. Ik haat wachten en dit: werken aan en op het landgoed, is een methode om mijzelf te dwingen niet te gaan zitten wachten op andere tijden.

Ook al wil ik weg (en snel ook) wat er is, is te mooi om niets mee te doen. Ik geniet elke dag intens van mijn landgoed. Ongelofelijk hoe blij ik van mijn bollen word. Heerlijk!

Kate
13 april 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten