maandag 6 februari 2012

Bakken met sneeuwhoed

landgoed op 05-02-2012
Vandaag, gisteren: stralende dagen met een strakblauwe lucht en een heerlijk zonnetje. 

Ik fietste voorzichtig door wit Amsterdam maar niet voor ik nog wat foto's had gemaakt van het landgoed in zondagse rust. 

Vandaag, ik kan geen foto maken nu omdat de zon recht in mijn gezicht, mijn camera schijnt, heb ik de sneeuw op de vloerplaten naast de bakken toch maar weggeschept. De sneeuw kwam tot de drempel van mijn balkondeur die er keurig overheen gleed.

hangbakje met sneeuwhoed
foto genomen op 05-02-2012
De sneeuwhoed die op de bakken ligt, laat ik liggen. Het vormt isolatie tegen wind en uitdroging en hier laat ik moeder natuur haar werk zelf doen. 

Ondertussen jeuken mijn handen want ik wil zaaien. Vorig jaar heb ik op 5 februari de lathyrus voorgezaaid en in de koude bak laten ontkiemen.

Die koude bak staat nu op het terras van mijn moeder en wat ik hier dit jaar als koude bak ga gebruiken, een van de oude sinaasappelkistjes bekleed met piepschuim en afgedekt met een koelkast glasplaat, staat nog in de slaapkamer. 

landgoed op 06-02-2012
Hij zou bovenop het rek moeten komen maar dat doe ik niet vandaag en morgen ook niet. 

Op de buienradar staat dat het volgende week overdag boven nul is en dat is een betere temperatuur om buiten te spelen, met aarde te kliederen en zaadjes te planten. Nog even wachten. Even geduld.

Moeilijk is dat...

Inmiddels is de zon verder dan hij was toen ik dit bericht begon. Dit is het resultaat van mijn sneeuwschepwerk.

Kate
6 februari 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten