donderdag 23 februari 2012

Knoppen binnen en buiten

paars krokusje in spaanbakje
 De borders op het terras van mijn moeder zijn veranderd in een grote krokuszee: paarse krokusjes. De gele krokusjes van voor de vorst zijn er ook weer of nog maar in veel mindere mate.

Hier op het landgoed is er nog niets in bloei. De gele krokusjes-in-knop zijn bevroren maar in het spaanbakje kon ik zien dat daar een paars krokusje aan zit te komen. Een van de bolletjes die bij mijn moeder op de aarde heeft gelegen. Die zijn voor mij :-). De oranje bolletje vooraan, is een stukgeknepen slakkeneitje.

bloemen in spaanbakje
Het spaanbakje, ik had het er laatst al over, wordt momenteel gedomineerd door de bloem waarvan ik de naam niet ken. Ook hier zijn knopjes te zien. Leuk!

anemoon in bak C
De anemonen vooral die in bak C zien er nog goed uit. Ik zag hier het eerste knopje. Die zag ik vorige jaren ook maar toen hebben ze niet gebloeid. Te nat. Over dit jaar durf ik dan ook niets te zeggen maar ze zitten in een grotere bak dus wellicht dat het vocht zich beter verspreid.

juffertje-in-het-groen
De knop van de juffertje-in-het-groen is goed gedroogd en mooi. Later dit seizoen zal ik de knop openbarsten en het zaad uitstorten op de aarde. Hopelijk komen er dit jaar grotere bloemen dan in 2011.

lidcactus
Tot mijn verbazing zitten in mijn lidcactus alweer de nieuwe knoppen en ze groeien dag na dag. Het lijkt nog maar heel kort geleden dat mijn plant vol in bloei was en ik vraag me af of dit niet te vroeg is maar ik geniet er wel van!

tomatenplantje ?
Tenslotte nog iets heel aparts. In mijn gember-basilicum bak binnen op de vensterbank waar zowel de gember als de basilicum wel uitgegroeid zijn, staan twee onbekende plantjes. Ik denk dat het tomatenplantjes zijn. Geen idee hoe ze er zijn gekomen maar heel bijzonder.

Kate
23 februari 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten