vrijdag 3 februari 2012

Sneeuwstorm

Ik stond klaar om weg te gaan, sneeuwschoenen aan dubbend of ik fiets of benenwagen zou nemen. Het sneeuwde licht. Nog een telefoontje. Het sneeuwde harder en harder. Ik heb mijn schoenen weer uitgedaan en me afgemeld. Ik pakte mijn camera en van achter de balkondeur legde ik het vast: de sneeuwstorm. Centimeters sneeuw in minder dan een half uur. 


landgoed 03-02-2012 om 12:05landgoed 03-02-2012 om 12:32

Was het een verkeerde gok het landgoed onafgedekt te laten - of toch niet? Ik wilde zien en ik zie...

nasturtium 20-01-2012nasturtium 03-02-2012

Ik zie dat de nasturtium die op 20 januari mij nog verblijdde met haar frisse groen nu doodgevroren aan de draden hangt.

De erwtjes en tuinbonen is een zelfde lot beschoren. Daar heb ik wel de pest over in. De tuinbonen stonden er zo mooi bij! Maar ja... Ik wilde zien.

Veel is er niet meer te zien in bak H. Stokken. Ja, die wel maar de plantjes zijn weg. Kapot. Dood. Het gaat ook niet meer met ze goedkomen. 

Ik zal nieuwe tuinbonen moeten zaaien en erwtjes. Nog niet maar snel... De closetrolletjes staan al klaar. Ook voor de lathyrus, het restje zaad dat ik nog heb zal ik opmaken.

Eerst sneeuwt het nog. Nog steeds. Als ik nu, het is ongeveer weer een half uur later dan op de laatste foto van het landgoed hierboven, opnieuw mijn camera zou pakken, zou het beeld weer veranderd zijn (zie onderaan voor dat beeld).

het rek tijdens de sneeuwstorm
Ik zie en het was sprookjesachtig. Nu is het dat niet meer. Het is grijs, de sneeuw bedekt mijn ramen. De sneeuw begraaft mijn bakken, de plantjes die ik offerde aan mijn zicht. 

Nee, het was geen verkeerde keuze. Ik heb gekregen wat ik wou en ik kon min of meer bedenken dat het voor mijn plantjes vervelend zou worden in de vrieskou. 

landgoed 03-02-2012 om 13:06
Ik zie het resultaat van mijn denken, mijn handelen. Ik ben niet blij maar sta achter mijn keuze. 

Binnenkort ga ik zaaien...

Kate
3 februari 2012

p.s. ik kon het niet nalaten nog een foto te maken van het landgoed. Een half uur later dus dan de tweede foto bovenaan het blogbericht.

Inmiddels hoor ik regen of ijzel of hagel - een ander soort neerslag dus dan de pure sneeuw van eerder. Kijk uit als je buiten bent! Het wordt of is ongetwijfeld glad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten