donderdag 26 april 2012

Tulpen, nu het nog kan

landgoed op 21-04-2012
Nu het nog kan, wil ik over "mijn" tulpen bloggen. Ik geniet zo. Zowel bij mijn moeder als hier.

Bij mijn moeder, ik blogde er laatst al over, heb ik natuurlijk heel veel bollen in de aarde gestopt afgelopen najaar en er zat nog veel in de grond van eerdere jaren.

Een van de dagen van de afgelopen week was het bijna oogverblindend. Dit moest wel het hoogtepunt van het bollenseizoen zijn. Grappig dat ik de dag erna inderdaad moest vaststellen dat dat het geval was geweest.

bollenveld, bak G
En hier... Het bollenveld is momenteel minder mooi dan op de foto van 21 april jl. De tulpen in G leunen naar het balkonhek, tegen de trellis naar het licht. 

Sterker, ik geniet meer van de tulpen in bak H dan die in het bollenveld. 

Ik zie ze namelijk niet echt door het tuinboonloof waaruit drie hoge en een nieuw lagere tulp piepen. 

tulpen in bak H tussen tuinbonen
Vier tulpen in vier kleuren, hoe leuk is dat? In de bollenbak staan momenteel vier roze tulpen en een in een iets donkerder variant.

jonge tulp in H met tuinbonen
Ook de kleurstelling maakt het bollenveld dus iets minder aantrekkelijk. Maar ach... wat zeur ik? Het is een groot feest geweest en nog. Kijk, hoe mooi die kleine roze tulp in H tussen het tuinboongroen straalt?

Maar de eerste tulpen laten inmiddels hun bloemblaadjes vallen. De rode tulp met witte tekening op de bloemblaadjes is daar een voorbeeld van.

rood met wit in H
Morgen of overmorgen zal ik ze afsnijden zodat de groei van de planten naar de bollen gaat en ik volgend jaar wederom zal kunnen genieten.

Ondertussen vraag ik me wel af hoe het zal gaan na de tulpenbloei. Kan ik dan net zo'n pracht "creƫren" door middel van andere bloemen en planten? Hier vast wel maar bij mijn moeder?

Dat is de uitdaging waar ik voor sta. Een leuke uitdaging, spannend en ontspannend. En eerlijk gezegd, mislukken is onmogelijk. Dat klinkt stom maar zo is het wel. Wat met liefde gedaan wordt, is altijd goed!


Kate
26 april 2012

Alle foto's zijn gemaakt op 21 april jl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten