woensdag 7 september 2011

Maja tomaten: oogsttijd

Maja tomaten voor oogst
De Maja balkontomaten zijn aan het rijpen en dus oogst ik zodra ik denk dat het moet of kan: acht stuks tussen 5 september en vandaag.

zieke maja tomaten
De meeste zien er prachtig uit maar er was ook een tros waarbij de bovenste helft van drie van de vier tomaten een donkerbeige, grijzige huid toonden. Geen idee wat het is en geen zin om te googelen. Sorry :-). Heb ze maar weggegooid.

maja tomaten zoals het hoort
De rest smaakt als een doodnormale tomaat, niet bijzonder zoet of lekker, eigenlijk amper de moeite waard. Jammer maar zo is het.

De Minibelletjes zijn inmiddels bijna allemaal ongeveer direct van de plant in mijn mond belandt en die zijn wel zoet, niet zo zoet als vorig jaar maar ik hou in gedachte dat de herinnering wellicht extra zoetstof afgeeft :-).

Nu is het wachten op de trostomaten. Ik heb diverse trossen van zes hangen en heel voorzichtig zijn ze hier en daar aan het verkleuren. Ik hoop dat het nog gaat lukken aan de plant. Ik hoop dat ze lekker zullen zijn :-).

Oh, en de paprika is al donkerder dan hij was. Geen foto maar dat komt binnenkort vast wel.

Kate
7 september 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten