dinsdag 27 september 2011

Volop herfst

hazelnoot oogst
Toen het herst werd op het terras van mijn moeder, schudde ik de hazelaar - dat had ik al eerder gedaan dus niet alle oogst kwam in een keer - en raapte de nootjes die uit de boom vielen of al gevallen waren.

paddenstoelen
Er groeien paddenstoelen in de achterste border. Geen duidelijker teken dan dat het herfst is. Prachtig zijn ze!

bolchrysant
Van de drie bolchrysanten heb ik er al twee geknipt, d.w.z. ik heb alle dode bloemen afgeknipt en hoop op een tweede bloeironde, maar deze met mooie dieporanje, bruine bloemen staat er nog: kleuren van de herfst.

Ik loop achter met bloggen want na weken stilstand met hetzelfde grijze, natte herfstweer, gebeurt er nu weer bijna dagelijks van alles. Ik maak foto's - de foto's bij dit bericht zijn van 21 september jl. Ik kijk, geniet maar blog niet.

doorgeschoten pluksla
pluksla in bloei
De zomer gaat over in herfst. De sla bij mijn moeder, toen ze er eindelijk van wilde eten was hij bitter, is doorgeschoten. 

Ik zou er zaad van kunnen "pakken" maar ik heb nog zakjes vol.

De laatste tomaten kleuren en eerstdaags zal ik de tomatenplanten uit de aarde trekken en er de laatste bloembollen poten.

Het was een rare zomer maar de herfst lijkt te doen wat die moet doen in kleuren en geuren en met de pracht die alleen de herfst kan bieden.

Kate
27 september 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten