donderdag 31 maart 2011

Eén tulp, twintig tulpen

1e tulp bloeit
Vandaag was het bloemzaaidag en ik heb niets gezaaid maar toch stond de dag (gedeeltelijk) in het teken van bloemen: van tulpen.

Een eerste tulp bloeit op het landgoed. Dat is eerder dan bij mijn moeder waar ik hem van heb meegenomen als uit de aarde omhoog gekropen bol.

bloembollenveld - bak G
Een tweede en zelfs derde tulp zijn eraan aan het komen. Ze staan in wat ik eerder 'het bloembollenveld' noemde.

Deze bak, ooit bak 11 nu bak G, is haast niet beroerd slechts verplaatst en de tulpen en krokussen delen hun aarde met knoflook en, recentelijk ook met oregano.

De rest van wat er zal komen wacht tot de bollen zijn uitgebloeid, de zaailingen groot genoeg en de IJsheiligen achter de rug.

Met die zaailingen, aubergine, paprika, Spaanse peper, tomaat, gaat het erg goed, ze wachten met smart op de komende vruchtplantdagen: 13 ('s middags), 14 en 15 april - dan zal ik ze verspenen en eigen potjes geven.

Vandaag was het bloemzaaidag en ik zaaide niets. Andere dingen gingen voor en morgen of zaterdag (ochtend) kan ik ook bloemzaden zaaien. Ik weet niet of het morgen lukt want ook dan ben ik er grotendeels niet.

Om het verlies van mijn langverwachte bloemdagje goed te maken en ook gewoon omdat ik al zolang geen bloemen heb gekocht, kocht ik tulpen. Een prachtige bos met witte, gele, roze en rode exemplaren. 

Een klein tulpenveld op tafel - hoe leuk is dat? Heel leuk!

Kate
31 maart 201

Geen opmerkingen:

Een reactie posten