donderdag 14 april 2011

Een jaar later

landgoed 14 april 2011
en de cyclus van denken, zaaien, verspenen, verpotten, genieten is een stuk verder dan toen ik aan het landgoed begon. 

zaailingen voor het verspenen
Ik merk dat ik makkelijker aan het worden ben: niet meer in elk potje drainagekorrels, niet meer zo stipt met het besproeien van de zaailingen, geen vuilniszakken meer op de aarde en er 's ochtends weer af en 's avonds weer op tot diep in mei.

"rijtjes" in bak H
Aan de andere kant ben ik er meer mee bezig maar misschien ligt dat aan de tijd van het jaar en wellicht is het niet eens waar. 

Hoe dan ook, ik ren meerdere keren per dag naar buiten om even te kijken, te voelen, te genieten. Het blijft waanzinnig hoe uit zaad zulke leuke, mooie, productieve, zinvolle plantjes ontstaan.

7x Spaanse peper
Vandaag en gisteren heb ik mijn tomaten-, paprika-, aubergine, Spaanse peper- en okra-zaailingetjes verspeend. 

Nu flankeren drie vensterbankkasjes de gemberbak waarin de basilicum het beter doet dan enige basilicumplant die ik ooit eerder had staan.

tulpenveld met knoflook in pot
Buiten geniet ik van het tulpenveld waar ik met een beetje geluk over een paar dagen nog net vier bloeiende tulpen zal hebben staan. De geraniums en lathyrus die ik eerder had uitgeplant lijken goed aan te slaan. 

Vandaag zag ik eindelijk ook leven in de pot dahlia blue boy. Dat heeft lang geduurd want de lagere dahlia topmix roze is al een flink plantje geworden.

Het klinkt of leest vast allemaal erg saai zo'n opsomming van wat ik zie en vandaag kan ik het ook niet leuker opschrijven. Gek is dat. Misschien dat daarom net de telefoon ging en ik er nu helemaal uit ben :-). Misschien dat het een teken is te stoppen met dit bericht. 

dahlia topmix roze
Alles is goed, alles groeit aardig maar ik denk dat het weer nog net niet warm en bestendig genoeg is want bijvoorbeeld de bonen zijn nog niet zichtbaar en het bloemenzaad is ook nog niet opgekomen. Maar het is dan ook nog lang geen ijsheiligen en ik was en ben wat ongeduldig.

Kate
14 april 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten