zondag 17 april 2011

Eerste oogst

van het nieuwe seizoen is een eerste radijsje en een paar uur later nog twee.


Net als vorig jaar had ik al bijna de moed opgegeven, dacht dat ik opnieuw niet van radijsjes uit eigen grond zou kunnen genieten maar gelukkig was het een doemgedachte. Stom natuurlijk. 

Geduld, dat is wat ik nodig heb. Geduld en vertrouwen. Ik heb ze een paar dagen geleden iets aangeaard - dus wat extra aarde op de wiebelige steeltjes gegooid (hoe zeg je dat netjes?), en ziedaar het resultaat.

Dat duurde dus wel iets langer dan de maand waarop ik had gerekend. Wellicht daarom dat ik de plantjes er vorig jaar keer op keer uittrok zonder knolletje. Logisch misschien als je informatie zegt dat de oogst een maand na het kiemen van het zaad valt en je bent een beginneling op moestuingebied...

Ik zaaide deze radijs op 11 februari en vandaag is het toch echt ruim twee maanden later. Toegegeven, ik zaaide vroeg. Ik zaaide niet eens onder glas. Ik weet het niet maar, ik heb radijsjes en er komen er vast nog meer. 

Lekker :-)!

Kate
17 april 2011 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten