maandag 31 oktober 2011

Showdag op het landgoed

nasturtium
Vandaag, 1 november 2011 was een echte showdag op het landgoed. Zo'n dag die we te weinig gehad hebben afgelopen zomer: zon, bloemen in hun volle pracht, jong groen, energie in de lucht.

De nasturtium links van de deur, langs de regenpijp ziet er op een of andere manier zo mooi uit :-)... Spel van zon en schaduw, het groen en oranje. Mooi klimmend alsof er geen betere plek op de wereld bestaat. Dat is ook zo.

cosmos
Kijk naar de cosmos, het verschil met gisteren. Gister zeven bloemen, vanmorgen vroeg al tien. Prachtig! Het doet voorjaarsachtig aan en zo voelde het vandaag. Een lage zon maar met best nog veel kracht.

Op 21 oktober legde ik tuinbonen in closetrolletjes en vandaag zag ik beweging. Twee van de tien tuinbonen tonen wat ik noem beweging. Ik moest er wel even voor door de aarde roeren dus wie weet zijn er morgen meer puntjes te zien.

bak E: knoflook en rucola
De knoflook groeit in elk geval iedere dag centimeters. Hier, in bak E, pootte ik er op 15 oktober acht waarvan drie langs de rechterkant. 

Links ernaast, onderop de foto, vecht de rucola zich tergend langzaam omhoog. Deze plantjes of liever blaadjes heb ik op 3 september gezaaid. Ik weet niet of ze ooit groot genoeg zullen zijn om op mijn bord zullen belanden.

nasturtium langs rek vanuit bak C
Tenslotte wil ik nog een keer nasturtium tonen. Dit is een andere tint oranje, mooi vaal en hij groeit uit bak C langs het rek omhoog en kijkt goedkeurend naar zijn broertje naast de balkondeur.

Het was een heerlijke dag. Ik hoop op nog veel van deze dagen :-).


Kate
1 november 2011

p.s. lol, ik was er zo vol van blijkbaar van de klok en novemberblues en toch weer niet dat ik gewoon een dag te vroeg november heb uitgeroepen :-). Tis toch wat... 

Kate, en nu echt op 1 november. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten