vrijdag 10 juni 2011

In de knop

courgette
Mijn eerste gang 's ochtends, recht uit bed, is richting landgoed. Nou ja... Met al die inkijk hier moet je wel een beetje toonbaar zijn maar voor de koffie opstaat, ben ik al buiten. Kijken, voelen, ruiken. 

Zien en ervaren hoe het is aan het begin van zo'n dag. Gedurende de dag - wanneer ik hier ben - herhaalt dat proces zich nog meerdere malen. Het is te leuk om erbij te zijn, te leuk om iets te missen :-).

lathyrus
Er is al kleur: pronkbonen die bloeien, kapucijnerpeulen, een eerste tagetes, een verdwaalde erwt - waar blijft de rest? 

De bloemetjes van de aardappels en op meerdere plekken viooltjes die er maar geen genoeg van lijken te krijgen.

iris
Binnenkort, misschien al morgen, zal al deze pracht versterking krijgen. De courgetteknop staat op uitkomen.

Ook de lathyrus naast de balkondeur zit flink in de knop. Bij mijn moeder heb ik ze al mogen bewonderen al die paarse, roze bloemen. Een fantastisch gezicht!

geranium
De irisknoppen in bak B groeien met de dag maar ik kan nog niet zien welke kleuren ik krijg. 

Van de geranium weet ik het want die heb ik gestekt en de moederplanten waren felroze. 

nasturtium
Een eerste piepklein knopje kon ik vinden tussen al het nasturtiumloof en een tweede en derde tagetes zijn ook op komst. 

Tot mijn verruking zag ik dat in het regenpijpbakje een zinnia zaailing omhoog komt. Eindelijk! Nergens lijkt of leek het te lukken met mijn zinnia's. Misschien is dit de ommekeer :-). Nog lang geen knop hier maar wat heb ik lang gewacht op een voorbode van de zinnia!

Kate
10 juni 2011 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten