donderdag 1 juli 2010

Aubergine bloeit en de chili

aubergine
De aubergine bloeit inmiddels ook. Het is een forse plant, nu al, met harige stengels en grote bladeren maar het bloemetje is - tot mijn verrassing - relatief klein en al bijna uitgebloeid, of is ze slechts dorstig?

spaanse peper
Ergens in de hoek, onder het aardappelloof en de komkommerplant zag ik opeens ook dat de spaanse peper bloeit. Het zijn kleine witte bloempjes. Lief!

Het wachten is nu nog op de bloei van de paprikaplant maar die staat nog dieper verscholen dan de chili en om eerlijk te zijn is de hele plant amper zichtbaar. Bloemen zouden daar verandering in kunnen brengen. We wachten af... 

kapucijners
Na de paprikaplant kan ik zo 1-2-3 niet bedenken welke groente dit seizoen nog zal of moet bloeien. Misschien de artisjok en de okra heb ik ook niet echt in bloei gezien hoewel er af en toe wel iets aan de takken hangt voor het verdwijnt. Nou ja, okra staat bekend als een lastige plant en ik ben al blij dat hij er nog staat.

Morgen of overmorgen of de dag erna zullen de zinnia's bloeien. Ik verheug me erop! En vandaag of morgen eet ik de eerste kapucijners :-).


Kate
1 juli 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten