vrijdag 9 juli 2010

Geel is voor zomer

Zoals ik al eerder schreef, eindelijk heb ik ook niet-oranje nasturtiums op het landgoed. Deze foto is van een paar dagen geleden, vandaag staat de bloem er nog steeds en er is ook alweer een gele bloem in knop te zien.

Verspreid over de bakken heb ik tagetes, afrikaantjes gezaaid vanwege het heilzame effect dat ze hebben op de grond en de planten maar ook als kleurinjectie.

Vandaag zijn er gele tagetes te bewonderen voor de ophoging van bak 7 waarin ik winterwortelen gezaaid heb. De groene hoge plant tussen de afrikaantjes is een zinnia. Ook zo'n bloem die voor kleur moet zorgen - maar wat duurt het lang voor ze opengaan!

Wat wel bloeit is de goudsbloem of calendula in de bak met de kolen. Net als het afrikaantje is het zo'n bloem die overal goed voor is, vooral in combinatie met tomaten.

Tenslotte is er nog het geel van de droogte, van de 'klaarkomende', klaarstomende aardappels in hun geel verkleurde compostzakken.

Ook de erwtplanten zijn verdord maar toch lijkt het of er nieuwe scheuten gevormd worden waaraan weer nieuwe peulen zullen groeien - ik wacht nog even met ze te verwijderen want hoewel ik de ruimte goed zou kunnen gebruiken, zou ik heel graag nog een handvol erwtjes willen oogsten.



Kate
9 juli 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten