donderdag 8 juli 2010

Komkommer primeur

minikomkommer Broumana F1
Gisteravond heb ik de eerste komkommertjes geplukt. Ik dacht vóór ze verdrogen en afvallen wil ik ze geproefd hebben. Ze waren heel klein, te klein volgens de informatie die ik heb gedownload over deze mini komkommer maar dat wist ik niet toen ik ze plukte :-). 

Raar maar waar: voor ik aan de pluk ga, raadpleeg ik mijn gegevens niet. Ondanks het feit dat ze nog geen vijftien centimeter lang waren, was de smaak heerlijk. Een beetje droog maar dat kwam omdat ze nog niet van die vochtige zaadjes in het midden hadden ontwikkeld. Het waren zeg maar augurken zonder zuur en mij hoor je niet klagen.

peulvruchten van het landgoed
Toen ik toch bezig was, heb ik ook weer alle peulvruchten die er waren geplukt. Ik had nog een restje pastasaus, wat overgebleven stukjes kip een paar cherrytomaatjes in de koelkast en met deze verse groentes, een handje rucola, basilicum en wat groen van de sjalotten, ook uit eigen tuin, werd het weer een lekkere en gezonde maaltijd.

Gisteren heb ik sla bijgezaaid, dit keer een andere soort pluksla nl. rode eikenblad. Tussen de erwtenplanten - waar mijn niet gelukte knoflook zat - heb ik rode biet gezaaid - dat worden acht bietjes als alles opkomt. Ook zaaide ik boerenkool, heb het in geen jaren gegeten maar kijk erg uit naar eigen teelt. Tenslotte heb ik nog een keer een kleine vierkante plantenbak, hoger gemaakt d.m.v. plastic stroken, gevuld met wortelzaadjes. Het is eigenlijk al te laat maar wie niet waagt, wie niet wint... Nu is er echt geen plek meer op het balkon.

Kate
8 juli 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten