donderdag 19 augustus 2010

Aubergine oogst

Dit zijn de aubergines die ik vandaag oogstte op het terras van mijn moeder. Zelf had ik er ook een en met deze zes joekels heb ik al heerlijk staan koken. Dat wordt smullen vanavond*!

Diverse kleine aubergientjes hangen nog aan de planten. Er komt dus nog meer - ik verheug me!

Het is vreemd hoe de aubergine, waarvan ik helemaal niet zoveel verwachtte, het zo goed heeft gedaan, terwijl de paprikaplanten nog geen vruchtje laten zien. Misschien dat het nog komt. We krijgen een warm weekend is voorspeld.

Dat weekend, aankomend weekend ga ik de overgebleven zak aardappelen omschudden. Het was machtig mee te maken hoe de aardappels groeiden, bloeiden. Het loof was mooi - toen het nog mooi was, de bloempjes lieflijk en dat hij (giftige) vruchten draagt een verrassing maar inmiddels ben ik de plant meer dan zat. 

Ik wil weer iets meer kunnen bewegen en de andere gewassen zien die onder de aardappeltakken schuil gaan en ik ben bijna door mijn aardappelvoorraad heen - die uit de vorige zak - en al met al, ja het is tijd om te rooien.

Kate
19 augustus 2010



* als u over de drempel van volwassen inhoud wilt stappen, kunt u op mijn blog "Kate schrijft over ketens en kneuterigheid" lezen hoe ik de aubergines bereidde. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten